Jorma Nordlin

Uskotteko oikeasti Gigantin kännykkämyyjiä?

Jos olisin uskonut, niin kännykän oston sijaan olisin lähtenyt liikkeestä kaikki perheen kolme kännykkäliittymää sen lisäksi uudistettuna ja tehokkaampina, sekä vielä samaan hintaan kuin edelliset liittymät. Olisivatko ne myyntipuheet kustannuksista olleet oikeasti totta? Olin ostamassa kännykkää, jolloin myyjä menetti nopeasti kiinnostuksensa kännykkäasiaani kohtaan ja rupesikin myymään aggressiivisesti liittymiä.

Minä olen tällaisessa tilanteessa yleensä huono asiakas. Kännykkäkin jäi kauppaan. Minulle on vaikeaa myydä, jos  myyntipuheet eivät oikeastaan perustu mihinkään. Jos myyjä vaan sanoo, että tämä on parempi liittymä, koska se on tehokkaampi ja saatte sen nykyisellä hinnalla, sekä sen lisäksi tulee ilmaisia tekstiviestejä ym. haistan palaneen käryä koko asiassa. Luvattiin kuoret kännykkään samaan hintaan ja lopulta vielä se kännykänkin hinta putosi, jos olisin uudistanut kaikki liittymät.

Olisi ollut mielenkiintoinen koe, jos olisinkin ostanut kännykän ja uudistanut kaikki liittymät myyjän toiveiden mukaisesti.  Olisiko puhelinliittymien kustannustaso oikeasti pysynyt samana kuin aikaisemmin, kun kaupantekoon liittyneet edut olisi käytetty?

Kerran tein yhden liittymän osalta niin, että kokeilin pitävätkö myyjän puheet paikkansa. Huomasin tulleeni käytännössä huijatuksi. Silloin myyjänä ei ollut Gigantti. Aion ostaa kännykän, mutta en vaihda liittymiä samalla kerralla. En luota näihin myyjiin ollenkaan. Ehkä parempi on tehdä ostokset verkkokaupassa.

Piditkö tästä kirjoituksesta? Näytä se!

0Suosittele

Kukaan ei vielä ole suositellut tätä kirjoitusta.

NäytäPiilota kommentit (5 kommenttia)

Käyttäjän rjaaskel kuva
Risto Jääskeläinen

Gigantissa on jotenkin aggressiivisia myyjiä. En osaa sanoa onko kaikki, mutta mulle myyjä yritti olla myymättä tuotetta, jonka halusin ostaa, koska myyjä "tiesi", että kalliimpi malli on tarpeellisempi minulle. Syntyi ajatus, että halvempi malli oli vain pseudosisäänvetotuote, jota ei kuitenkaan haluta myydä.

Lopputulos: Enpä ole juuri sen jälkeen Gigantissa asioinut.

Käyttäjän jormanordlin kuva
Jorma Nordlin

Toisinaan heidän myyntitaktiikka on outo, olin kerran ostamassa pesukonetta ja olin katsonut jo etukäteen heidän valikoimiaan netistä. Menin liikkeeseen, jotta olisin saanut koneen nopeammin. Myyjä kertoi, että sitä ei kannata ostaa, koska siinä oli sisällä rummussa sellainen muovinen uloke, johon laitettiin pesujauhetta, se oli kuulema huono ratkaisu, joka ei kestä, vaan kannattaa ottaa se parempi ja laadukkaampi kone, joka oli tarjouksessa. Sen normaalihinta oli kuulema paljon kalliimpi, kuin sen jota olin katsomassa.

Siis miksi ihmeessä myyjä haukkui sitä toista tuotetta? Oliko se oikeasti parempi, kuin se tarjouksessa ollut kone?

Todennäköisesti on parempi tapa, kuin lukee vertailut läpi ja tekee sen perusteella valinnat ja ostaa verkkokaupasta.

Käyttäjän jormanordlin kuva
Jorma Nordlin

Mutta mihin asiakas tarvitsee sen aina asiakkaan liittymää tehokkaamman ja paremman liittymän, joka on saman hintainen kuin asiakkaan nykyinen liittymä?

Käyttäjän Jukka Konttinen kuva
Jukka Konttinen

Joskus tarvitsee aktiivista myyjää, joskus ei. Verkkokaupan liikkeessä saa olla aika rauhassa ja se melkein onkin varasto josta haetaan tuote joka katsastetaan netistä valmiiksi.

Käyttäjän MattiAhlstedt kuva
Matti Ahlstedt

Gigantissa myyjät tuppaa kiukuttelemaan asiakkaille viimeiseen saakka jos asiakas ei ole hakemassa sitä tuotetta mitä heidät on määrätty myymään.

Jokunen vuosi sitten väänsin gigantissa myyjän kanssa Tabletista josta olin jo etukäteen netissä vertailuja tehnyt omaan tarpeen mukaan, pitää vain olla jämäkkä ja sanoa sitten vaikka hieman painavemmin että pysyy valinnassaan. Ilmeisesti myyjällä oli tarkoitus saada varastossa maannut vanha tuote kaupattua.

Kännyköissä on kehno kate, liittymien myynnistä tekevät enempi rahaa.

Mainos

Netin kootut tarjoukset ja alennukset